شرکت آذرباتری ارومیه تولید کننده باتری خودرو
هرآنچه باید قبل از خرید باطری ماشین بدانید

هرآنچه باید قبل از خرید باطری ماشین بدانید

قبل از خرید بهترین باطری ماشین ، باید به کتابچه راهنمای ماشین خود مراجعه کنید، زیرا معمولا اندازه و ابعاد باطری مورد نیاز را مشخص می کند. پس از تعیین اندازه باطری ماشین، موارد دیگری وجود دارد که شما باید حتما در نظر داشته باشید. اکثر باطری های ماشین با توجه به ماهیت سفرها و شرایط آب و هوایی دارای طول عمر ۲-۵ ساله می باشند.

در اینجا به چند نکته اشاره می کنیم که هنگام خرید باطری ماشین باید به آنها توجه کنید. باطری ماشین شما جریان الکتریسیته مورد نیاز برای کار با قطعات الکتریکی را تامین می کند. همچنین انرژی شیمیایی را به انرژی الکتریکی تبدیل می کند و ولتاژ را به استارت می رساند. از دیگر قابلیت های باطری ماشین می توان به تثبیت ولتاژ موتور اشاره کرد. با ما همراه باشید تا شما را با نکات مهم در خرید باطری ماشین بویژه باطری سمند آشنا کنیم.

اندازه باطری را در نظر داشته باشید

باطری ماشین بر اساس طول، عرض و ارتفاع تقسیم بندی می شود. شما می توانید بر اساس manual باطری ماشین خود را تشخیص بدهید و خریداری کنید. گاهی اگر به manual دسترسی ندارید می توانید از مکانیک های مجرب در این حرفه کمک بگیرید. اندازه باطری سمند تاثیر بسزایی در جلوگیری از آسیب در اثر لرزش دارد.

سیلد یا غیر سیلد بودن باطری را مد نظر قرار دهید

اگر به دنبال خرید باطری خودرو هستید، بدون شک با اسم باطری سیلد یا خشک و باطری غیر سیلد یا همان تر روبرو می شوید. امروزه در صنعت خودروسازی، معمولا از باطری سیلد بیشتر از غیر سیلد استفاده می شود، زیرا مزایای این باطری نسبت به رقیبش بیشتر است. از مزایای باطری سیلد می توان به خشک بودن این نوع باطری اشاره کرد که باعث عدم ریختن مایع اسید روی وسایل اطراف می شود. این نوع باطری ماشین نوسانات ولتاژی کمتری دارد و در نتیجه از عمر طولانی تری برخوردار است. گفته می شود که عمر باطری خشک یا همان اتمی بین ۳ تا ۵ سال است اما برای باطری غیر اتمی نهایتا ۲ سال است. از دیگر برتری های باطری خشک می توان به این نکته اشاره کرد که نیازی به نگهداری و دقت ندارند اما باطری های غیر اتمی یا تر را باید مرتب بررسی کرد و سطح الکترولیت را چک کرد.

اهمیت بالای ظرفیت ذخیره باطری خودرو

این گزینه که پیش از خرید باطری ماشین باید در نظر گرفته شود مربوط به مدت زمانی است که باطری بدون موتور و قبل از تخلیه می تواند با قدرت همچنان کار کند. برخورداری از ظرفیت بالای ذخیره باطری ماشین این قابلیت را دارد تا در شرایط سخت به تنهایی به طور مثال چراغ های ماشین را روشن کند.

باطری ماشین ضمانتی خریداری کنید

اگر قصد خرید باطری ماشین دارید ما به شما توصیه می کنیم که ضمانت در خرید باطری را در نظر بگیرید و از سایت باتری آن تایم خریداری کنید تا از کیفیت محصولات این سایت بهره ببرید.

آمپراژ باطری خودرو

آمپراژ باطری ماشین به میزان برق باطری اشاره دارد. آمپراژ بالا به معنی این است که باتری می تواند بار زیادی را حفظ کند و زمان بیشتری برق دهی کند. برای هر نوع باطری ماشین، حد مجاز آمپراژ مشخص می شود. اگر شما قصد دارید تجهیزات اضافی روی ماشین خود نصب کنید باید میزان آمپراژ باطری ماشین را بالا ببرید. بنابراین انتخاب باطری ماشین با چه میزان آمپر روی سیستم برقی ماشین تاثیر دارد. سیستم ها صوتی با اسپیکرهای غول پیکر و همچنین لامپ های اضافی از جمله مواردی هستند که روی آمپر باطری ماشین تاثیر دارند.

عمر باطری ماشین نقطه قوت باتری است

عمر باطری ماشین تاثیر بسزایی در زمان تعویض مجدد باتری دارد. باطری ماشین وقتی در کارخانه تولید می شود، عمرش آغاز می شود. بنابراین تلاش کنید تا باطری ماشین با نزدیک ترین تاریخ خریداری کنید تا طول عمر بیشتری داشته باشد. یک سال پس از تولید هر باطری، صفحات آن سولفات می شوند. بنابراین سعی کنید از خرید باطری ماشین که یک سال از تاریخ تولید آن گذشته است خودداری کنید. اگر باطری ضمانتی خریداری می کنید، بدون شک تاریخ تولید در ضمانت نامه ذکر شده است.

شرایط آب و هوایی تاثیر بسزایی در نوع باطری ماشین دارد

اگر شما در اقلیم سرد سکونت دارید با ماشین شما در این نواحی تردد می کند، باید از باطری استفاده کنید که روی آن برچسب "N" مهر شده است. این برچسب به معنی North یا همان شمال می باشد که نشانگر قابلیت و توانایی این نوع باطری در مناطق سردسیری است. از سوی دیگر، باطری هایی با برچسب " S" یعنی South مناسب مناطق گرمسیری هستند. ناگفته نماند که شما باید از مقاومت پوسته باطری در هر شرایط آب و هوایی اطمینان کسب کنید. امروزه در صنعت خودروسازی باطری ها را از نوع پلاستیکی تولید می کنند که ظرفیت مقاومت تفاوت دمای ۵۰ درجه سانتیگراد را دارند.