شرکت آذرباتری ارومیه تولید کننده باتری خودرو
باتری ماشین چگونه ساخته می شود تا انرژی الکتریکی لازم برای وسیله نقلیه شما را تولید کند؟

باتری ماشین چگونه ساخته می شود تا انرژی الکتریکی لازم برای وسیله نقلیه شما را تولید کند؟

باتری ماشین چگونه ساخته می شود تا انرژی الکتریکی لازم برای وسیله نقلیه شما را تولید کند؟

یکی از مهمترین اجزای باتری، اسید سولفوریک است که فرآیند لازم را فراهم می کند که یون ها را قادر به واکنش الکترونیکی می نماید؛ و سرب برق را هدایت می کند. هنگامی که باتری خودرو شما تخلیه شد، پلیت ها حاوی سولفات سرب می شوند. همانطور که باتری شارژ می گردد، یک واکنش شیمیایی این پوشش را به عنوان اکسید سرب ارائه می دهد.

باتری خودرو می تواند 12 ولت را تولید کرده و شامل شش سلول باشد که هر کدام قادر به تولید 2 ولت می باشند. هر سلول حاوی یک پلیت سربسته مثبت و منفی است. آنها با به عنوان شمش سربی شروع می کنند. سرب به راحتی قابل ذوب شدن و قابل انعطاف است: می توان آن را مطابق با نیازهای خود قالب بندی، تقسیم و شکل دهید و به صورت آزادانه به تولید الکتریسیته بپردازید.

چگونه یک باتری ماشین با ترکیب سرب، اسید سولفوریک و پلیپروپیلن در خط تولید ساخته شده است؟

ابتدا شمش سرب ذوب می شود و پس از چندین واکنش پردازش اتمیزه می گردد. این اسپری سرب با اکسیژن ترکیب شده و یک فلز سمی به نام اکسید سرب را تولید می کند. اکسید سرب بسیار خطرناک است و می تواند تمام سیستم های زنده را مسموم کند. کارگران باید خود را با ماسک های صورت محافظت کنند تا از اکسید سرب در امان باشند. باتری خودرو حاوی حدود 90-100 دریچه توری است که سرب می تواند بر روی آن نصب گردد. اکسید سرب بر روی این توری ها فشرده شده و مولفه بسیار سنگینی ایجاد می شود. یک فرایند خشک کردن فوری رطوبت  این توری ها را از بین می برد. با توجه به وزن آنها، ماشین آلات رباتیک برای رساندن انتهای پلیت ها به یکدیگر و تشکیل سلول های پایه باتری مورد نیاز می باشند. محصول نهایی یک باتری خودرو سنگین است که حاوی حدود 20 پوند سرب می باشد. آنها بر روی یک نوار نقاله مونتاژ می شوند: پوشش خارجی پلی پروپیلن با سلول ها نصب شده است، و اجزای دیگر مانند ترمینال ها به باتری های اسیدی اضافه می گردد. در فرایند نهایی، آنها با محلولی از 35٪ اسید سولفوریک پر می شوند و قبل از اینکه به تولید کنندگان خودرو و خرده فروشان باتری های اسیدی ارسال شوند شارژ میگردد